Vier tips om plezier te krijgen in sporten en resultaten te boeken

Of het nu zomer of winter is, aan je summerbody werken is nooit een slecht idee. Het maakt niet uit wanneer je begint, het is een stap om trots op te zijn als je die maakt. Toch kan het wel lastig zijn om een lekker ritme te vinden wat betreft naar de sportschool gaan, helemaal als je dit nooit eerder hebt gedaan. Ik geef je graag een aantal tips om goede prestaties in de sportschool te halen!

Bron: www.tunturi.com

Tip 1. Begeleiding door de sportschool of een personal trainer

Het ligt vast wat voor de hand maar zeker niet onbelangrijk om te zeggen  en dat is dat het handig is, vooral als je net begint om je te laten begeleiden door de sportschool waar je naar toe gaat of zelf een personal trainer om armen te nemen. Het uitvoeren van cardio op een loopband of crosstrainer is niet zo lastig. Krachttraining wel omdat het belangrijk is dat je de oefening op de juiste manier uitvoert, voldoende rust houd en consistent blijft. Dit is iets waar een professional jou goed mee kan helpen.

Tip 2. Ga samen sporten om een stok achter de deur te houden

Niet iedereen houdt van samen sporten maar het kan zeker een positief effect hebben. Je kan elkaar namelijk motiveren en helpen. Je kunt bijvoorbeeld kijken of de ander een oefening correct uitvoert, dit is handig, want als je een oefening niet correct uitvoert kan dit de spiergroei belemmeren en zelfs voor blessures zorgen.

Tip 3. Thuis beginnen met sporten

Niet iedereen houdt ervan om naar de gym te gaan, je kunt daarom ook prima thuis aan de slag gaan, wat daarbij wel handig is, is fitnessapparatuur. Denk hierbij aan gewichten, een fitnessbank of een krachtstation en ga zo maar door.

Tip 4. Voeding

Het wordt nog al eens onderschat maar voeding heeft ontzettend veel invloed op je prestaties, pas dus ook je voeding aan en zorg voor voldoende eiwitinname.

Ik wens je in ieder geval veel succes en sportplezier!

Related posts